Openingsrit Soesterberg "Vlieg er eens uit"  
datum Maandag 24 april 2000
start Restaurant "De Soester Duinen"
Soesterbergstraat 188
3768 MD Soest
tel. 035 - 603 60 10
pauze Café "De Egelantier"
Dolderseweg 146
3734 BL Den Dolder
tel. 030-2280113
finish Eethuys 't Meyertje
Amersfoortseweg 91
3769 AH Soesterberg
tel. 033-4651731
vertrek Tussen 10.00 en 11.00 uur in kleine groepjes
einde rit ± 16.00 uur
lengte rit 115 km
bijzonderheden Aan deze route werkten mee:
Dennis van der Zon
Max van Kleef
 
Deelnamekosten niet-leden f 7,50
aanrijroute Click on picture to enlarge
Vanaf Utrecht
A28 richting Amersfoort
Afslag "Soest Industrieterrein" voorbijrijden
A28 vervolgen tot afslag 4 "Soest Soesterberg"
Einde afslag linksaf over het viaduct
Bij T-kruising rechts en meteen linksaf richting "Soestduinen"
Weg vervolgen voor ca. 2 km
Over het spoor ligt het restaurant aan de linkerzijde
Parkeren rechts tegenover het restaurant
 
Vanaf het Noorden
A28 richting Utrecht
Bij Amersfoort niet de afslag "Soest"
A28 vervolgen tot afslag 4 "Soest Soesterberg"
Einde afslag boven rechtsaf
Bij T-kruising rechts en meteen linksaf richting "Soestduinen"
Weg vervolgen voor ca. 2 km
Over het spoor ligt het restaurant aan de linkerzijde
Parkeren rechts tegenover het restaurant
 
Vanaf Amsterdam
A1 richting Amersfoort
Afslag 10 "Baarn Noord-Soest"
Voorbij paleis Soestdijk, stoplicht rechts, volgende stoplicht links
Rechtdoor blijven rijden voor ca. 5 km
Over het spoor bij Shell rechtsaf richting Soesterberg
Rechtdoor blijven rijden voor ca. 1,5 km
Het restaurant aan uw rechterzijde
Links voorsorteren om te kunnen parkeren
toerrit
beschrijving
De toerritbeschrijving is hier te downloaden in PDF formaat. Om dit bestand te kunnen bekijken en printen heeft u de Adobe Acrobat Reader versie 5.0 of hoger nodig. Deze is te vinden op de website van Adobe. Als u op het gele "Get Acrobat Reader" logo klikt komt u vanzelf bij de juiste pagina.

Soesterberg 2000

verslag Openingsrit Soesterberg (1) door Ray Slidel, Hilversum.

Op 2e paasdag vond de openingsrit van onze club plaats. Voor mij een bijzondere rit, want dit was mijn eerste tourrit met de club. Het was mooi weer. Ik had er erg veel zin in. Ik begreep dat wij in groepen van maximaal acht motoren moesten rijden. Maar zag dat sommige rijders moeite hadden met tellen.... Ik was samen met mijn vriendin Riette. Zij is eigenlijk de oorzaak van mijn "motorverslaving". Ze had twee jaar geleden een motor gekocht, (geen Yamaha....). Uiteindelijk kreeg zij mij zo ver dat ik achterop ging. Verkocht!! Daarna "moest" ik mijn rijbewijs halen!! Jammer genoeg mag zij zelf niet meer zelf rijden vanwege gezondheidsredenen...

Ik ben niet lang lid, maar gelukkig hebben wij een stel uit Leusden (Wiepko & Hennie) ontmoeten met wie wij heel goed kunnen opschieten. Dus wij hebben niet alleen de tourrit gereden. Wij hadden het leuker gevonden in een grotere groep, maar wij kennen nog niet veel mensen. Misschien komt dat nog wel... Dat vind ik wel jammer van de Yamaha club. Het is zo groot dat je niet iedereen kent. Contact leggen gaat moeizaam, terwijl ik normaal heel makkelijk contact maak! Terug naar de tourrit.

Wij vonden het bijzonder goed georganiseerd. De routebeschrijving klopte bijna helemaal. Behalve de laatste aanwijzing nummer 85. "Einde weg rechts richting Amersfoort." Richting Amersfoort was links.... Wij hebben veel Yamaha's gezien langs de route. Elke kruising kwamen wij hun tegen van alle richtingen!! Misschien was het dezelfde groep?? Voor ons was het een beetje oneerlijk want Wiepko kende de route vanaf Soesterberg tot aan Maartensdijk. Vanaf Maartensdijk was het mijn beurt.

Daar hebben wij vaak gereden dus verdwalen was niet mogelijk. Ik reed wel een keertje een parkeerplaats binnen in plaats van een straat, maar dit deed ik met opzet om te zien of Wiepko die achter mij reed, wel aan het opletten was. Dus Weipko ik reed niet verkeerd! Wij hebben niet gestopt om te lunchen in Den Dolder, want het was inderdaad heel erg druk. Maar hebben doorgereden tot aan vliegveld Hilversum, waar wij lekker op het terrasje hebben gezeten. Lekker gegeten behalve Hennie, die had de pech dat haar kroketten koud waren van binnen. Na het eten reden wij heel dichtbij ons huis. Omdat het een route is die ik dagelijks reed, ging mijn Diversion bijna automatisch naar huis, gelukkig kon ik hem op andere ideeen brengen...

Omdat wij zo lang hadden doorgereden, was het laatste deel van het tourrit wat kort, Jammer vonden wij. Wij zijn wel van plan om meer tourritjes te maken met de Yamaha club misschien volgende keer in een grotere groep. Ik wil bij deze ook de gele Diversion eigenaar bedanken voor het tonen van zijn motor. Mijn vriendin is er nu van overtuigd dat mijn volgende Diversion geel moet zijn. Bedankt....

 
Openingsrit Soesterberg (2) door Chris Koopman uut MM

Traditiegetrouw het begin van het toer seizoen op tweede Paasdag. Vanmorgen toch even teletekst geraadpleegd om te kijken wat het weer doet vandaag. Ziet er goed uit, droog, af en toe zon, 17 graden.

Om 8.30 uur vertrokken richting startplaats Soest. Op het gevoel van mijn vingers af te gaan is het toch wel koud( (watje). Bij aankomst weer vele bekende gezichten. Eerst en lekker bakkie koffie en bijkletsen maar we komen niet om te kletsen rijden (willen we).

Het groepje waar ik in zit heeft zich snel gevormd dus vort met de geit. Om te beginnen rijden we langs de vliegbasis Soesterberg waar niet meer zo veel bedrijvigheid is te bespeuren. Even veder de Leusderheide waar ook een deel van onze krijgsmacht is gevestigd. Om daarna het landgoed Sandenburg op te rijden en bij het zien van het kasteel mij even ridder te paard te voelen wat ook een beetje zo is, alleen 1 paardenkracht heeft plaats gemaakt voor 95 paardenkrachten van mijn stalen ros. En die staan te trappellen van ongeduld, maar ik hou de teugels aardig strak.

Trouwens, in dit gebied barst het van de mooie optrekjes (had ik toch maar een vak moeten leren). Op de route beschrijving staat dat de lunch genutigd wordt in Den Dolder, wat mij doet denken aan "tuut tuut dat is snel het lijkt ........wel". Dus zal het met de lunch ook wel goed zitten. Mis! Er brak lichte paniek uit toen we met z'n allen het terras bestormden. De koffie was nog te doen, maar om hier te gaan eten willen we de dames besparen. Dus gaan we een deurtje verder om rustig te eten, want elke 10 minuten een sneltrein langs horen denderen is mij ook wat te veel. Tjonge, wat een herrie en maar zeuren dat motoren steeds stiller moeten worden. Dat deurtje werd snel gevonden waar al meer Diversionisten waren neergestreken.

Na de inwendige mens te hadden gevuld konden we weer verder richting Loosdrechtse Plassen, een toeristische trekker van jewelste. Zie ik dat goed? Is dat Gert Jan Droge daar die ik zie lopen? Nee, het is hem niet. Maar het had gekund, want de halve high society woont hier, in aardige optrekjes, leuk autootje voor de deur... De Gooise matras zal er wel mee te maken hebben.

Na een beetje gas geven komen we in de omroep stad Hilversum die we gauw verlaten om op weg te gaan naar Lage Vuurse. Daar staat het zomerhuisje van onze koningin, Drakenstein. Dat trekt natuurlijk ook veel publiek. De routerol geeft aan dat het eindpunt inzicht is, maar is het spreekwoord niet "het vernijn zit hem in de staart"? Precies, ik ben de staart van het groepje kwijt. Stoppen en wachten. Ja, daar komen ze. Ik vraag: is er iets gebeurd? "Ja" zegt Bob, "had je niet even bij de afslag kunnen stoppen, we hadden de afslag gemist". "Je hebt toch een route beschrijving" zeg ik "maar jij rijdt voorop" zegt hij. Oke, sorry.

Maar dat voorop rijden is van korte duur. Ik wordt ingehaald door een motor die verdacht veel op de mijne lijkt... (geen Diversion, schande!) Het is Denis op zijn nieuwe "............" [mooi ding he] en die weet de weg. Dus die loodst ons probleemloos naar de finish. Nog even wat napraten over de route om dan maar huiswaarts te keren en onderweg te denken "Gaat het weer een beetje, Meneer Droge". Dennis en Max bedankt voor de mooie route.

Last update 12-Aug-2012