TechMod :  Renzo Franicevich
Een Diversion uit België (Renzo Franicevich)
Sinds de zomer van 2001 ben ik de gelukkige eigenaar van een Diversion 900 die ik toen nieuw gekocht heb. Zo zag de motor er toen uit. Toen dacht ik, "wat kan ik aan die motor verbeteren?" Click for more details
Veel nagedacht en gezocht, vooral via het Internet, via de links van de YDCN site en uiteindelijk zien we hier hoe de motor er nu uitziet. Click for more details
Wat heb ik allemaal veranderd, verbeterd en toegevoegd? Een bagage drager (Bottelin-Dumoulin) waarop ik een Kappa plaat heb bevestigd voor een topcase met ingebouwd stoplicht. Op de plaat bestaat er een contact zodanig dat de topcase automatisch met deze in contact komt als ik die er op zet. Click for more details
Een verhoogde touring ruit (MRA).

De originele spiegels heb ik ook vervangen omdat ik die niet heel mooi vond door spiegels op de kuip. Die komen van een Fazer 600.

Click for more details
Een koplamp bescherming tegen stenen (Ventura) Click for more details
Mini pinkerlichten voor en achter.

2 extra lange afstand koplampen.

De onderkuip is van TCP Aerodynamics

Click for more details
Verwarmde handvaten (origineel Yamaha) met regelaar.

Een stukje klitteband om de "push-to-talk" knop op mijn PMR 446 toestel te bevestigen.

De originele oranje knop voor de 4 pinkers heb ik omgebouwd (en in zwart geverfd) om de extra koplampen te bedienen.

Click for more details
Om de 4 pinkers te bedienen heb ik een knop (van een FJR1300) in de kuip geplaatst. Click for more details
Zij reflectoren (van een Yamaha scooter) op de vork links en rechts.

Een verlengstuk voor het spatbord (MPS).

Net een nieuwe bandenset geplaatst (Pirelli Dragon GTS)

Click for more details
Een extra klaxon heb ik ook gemonteerd omdat ik de originele een beetje zwak vond. Click for more details
Hier kun je de K48 topcase zien met het ingebouwde stoplicht.

Verder is hier ook een extra achterlicht /stoplicht gemonteerd voor extra zichtbaarheid.

Voor dezelfde reden zijn er hier ook enkele extra reflectoren geplaatst.

Click for more details
Voor de vering heb ik het "neusje van de zalm" gekozen. Click for more details
Voorvorkveren en schokdempers van Ohlings met instelmogelijkheden tot en met. Click for more details
Sinds die geïnstalleerd zijn heb ik echt de indruk dat ik met een andere motor rijd ! Click for more details
Om de dure schokdemper te beschermen heb ik een "Rear Hugger" van NWS geïnstalleerd. Click for more details
De uitlaten zijn specifiek voor de Div 900 en komen van de franse fabrikant MIG. Click for more details
Een GPS systeem behoort nu ook tot mijn uitrusting. Het is een Garmin Street Pilot III met kleurenscherm en voice (via een headset in de helm). Click for more details
Een voedingskabel is aan het boordnet aangesloten.

De specifieke bevestigingsbeugel komt van Touratech.

Click for more details
Om die te installeren heb ik wel een stuk van een mountainbike stuur moeten aanpassen om die op het stuur van de Div te monteren. Click for more details
In het dashboard zijn 2 extra ledjes gemonteerd. De ene dient voor de extra koplampen en de andere voor de 2 "flash lampen" die in de originele koplamp gemonteerd zijn. Deze gebruik ik vooral als ik in de files aan het rijden ben om een beetje meer onder de auto's op te vallen. Click for more details
De "flash lampen" worden bediend met een extra schakelaar op het stuur. Click for more details
Wat ik nog verandert heb maar niet te zien is :

Bougies : Splitfire Triple Platinum (levenslange garantie)
Luchtfilter : K & N
Magneet oliefilter (Gericke)

Tenslotte nog wat foto's die voor zichzelf spreken

Click for more details

Click for more details Click for more details Click for more details
Click for more details Click for more details Click for more details
Click for more details Click for more details Click for more details
Click for more details Click for more details Click for more details

Last update 12-Aug-2012