Sinds de zomer van 2001 ben ik de gelukkige eigenaar van een Diversion 900 die ik toen nieuw gekocht heb. Zo zag de motor er toen uit. Toen dacht ik, "wat kan ik aan die motor verbeteren?"
Veel nagedacht en gezocht, vooral via het Internet, via de links van de YDCN site en uiteindelijk zien we hier hoe de motor er nu uitziet.
Wat heb ik allemaal veranderd, verbeterd en toegevoegd? Een bagage drager (Bottelin-Dumoulin) waarop ik een Kappa plaat heb bevestigd voor een topcase met ingebouwd stoplicht. Op de plaat bestaat er een contact zodanig dat de topcase automatisch met deze in contact komt als ik die er op zet.
Een verhoogde touring ruit (MRA).
De originele spiegels heb ik ook vervangen omdat ik die niet heel mooi vond door spiegels op de kuip. Die komen van een Fazer 600.
Een koplamp bescherming tegen stenen (Ventura)
Mini pinkerlichten voor en achter.
2 extra lange afstand koplampen.
De onderkuip is van TCP Aerodynamics
Verwarmde handvaten (origineel Yamaha) met regelaar.
Een stukje klitteband om de "push-to-talk" knop op mijn PMR 446 toestel te bevestigen.
De originele oranje knop voor de 4 pinkers heb ik omgebouwd (en in zwart geverfd) om de extra koplampen te bedienen.
Om de 4 pinkers te bedienen heb ik een knop (van een FJR1300) in de kuip geplaatst.
Zij reflectoren (van een Yamaha scooter) op de vork links en rechts.
Een verlengstuk voor het spatbord (MPS).
Net een nieuwe bandenset geplaatst (Pirelli Dragon GTS)
Een extra klaxon heb ik ook gemonteerd omdat ik de originele een beetje zwak vond.
Hier kun je de K48 topcase zien met het ingebouwde stoplicht.
Verder is hier ook een extra achterlicht /stoplicht gemonteerd voor extra zichtbaarheid.
Voor dezelfde reden zijn er hier ook enkele extra reflectoren geplaatst.
Voor de vering heb ik het "neusje van de zalm" gekozen.
Voorvorkveren en schokdempers van Ohlings met instelmogelijkheden tot en met.
Sinds die geïnstalleerd zijn heb ik echt de indruk dat ik met een andere motor rijd !
Om de dure schokdemper te beschermen heb ik een "Rear Hugger" van NWS geïnstalleerd.
De uitlaten zijn specifiek voor de Div 900 en komen van de franse fabrikant MIG.
Een GPS systeem behoort nu ook tot mijn uitrusting. Het is een Garmin Street Pilot III met kleurenscherm en voice (via een headset in de helm).
Een voedingskabel is aan het boordnet aangesloten.
De specifieke bevestigingsbeugel komt van Touratech.
Om die te installeren heb ik wel een stuk van een mountainbike stuur moeten aanpassen om die op het stuur van de Div te monteren.
In het dashboard zijn 2 extra ledjes gemonteerd. De ene dient voor de extra koplampen en de andere voor de 2 "flash lampen" die in de originele koplamp gemonteerd zijn. Deze gebruik ik vooral als ik in de files aan het rijden ben om een beetje meer onder de auto's op te vallen.
De "flash lampen" worden bediend met een extra schakelaar op het stuur.
Wat ik nog verandert heb maar niet te zien is :
Bougies : Splitfire Triple Platinum (levenslange garantie) Luchtfilter : K & N Magneet oliefilter (Gericke)
Tenslotte nog wat foto's die voor zichzelf spreken