VRO-1 & VRO-2 Lelystad 2007 |
![]() |
![]() | ![]() | ![]() Lelystad zat 23 juni | ![]() | ![]() Lelystad zat 23 juni | ![]() | ![]() |
datum |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
start lokatie | P.I.V.M. (Politie Instituut Verkeer en Milieu) (Politie Oefencircuit LSOP) Eendenweg 12 8218 NC Lelystad | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
deelname | Alleen voor leden | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bijzonderheden | VRO-1 en VRO-2 op zaterdag In samenwerking met de KNMV organiseren we ook dit jaar weer een Voortgezette Rij Opleidingsdag. Het is ons gelukt om daarvoor weer een zaterdag te reseveren. Dat scheelt weer een kostbare verlofdag. De dag wordt gehouden op het PIVM terrein in Lelystad. Voornaamste reden is dat hier alle VRO cursussen mogelijk zijn en we zo VRO-1 en VRO-2 kunnen combineren. Op zaterdag 23 juni hebben we een exclusieve claim op 50% van het aantal cursusplaatsen. Deze bestaat uit 16 plaatsen VRO-1 en 8 plaatsen VRO-2. De groepsgrootte voor beide cursussen bedraagt maximaal 8 personen. De de reservering loopt 23 mei 2007. Na die datum worden de resterende plaatsen teruggegeven aan de KNMV. Verzekeringen Naast de extra af te sluiten verzekering voor de motor is er nog een mogelijkheid om een annulerings verzekering af te sluiten. Inclusief lunch Duo KNMV Voorwaarden | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VRO-1 |
Globale dagindeling
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VRO-2 |
De VRO-2 gaat letterlijk verder waar je bij de VRO-1 gebleven bent. Bovendien zijn er een aantal nieuwe oefeningen toegevoegd, die specifiek bij de VRO-2 horen. Nieuwe onderdelen bij de VRO-2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en uitgebreidere bochtentechniek. Bij deze cursus oefen je onder meer het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden als bijvoorbeeld in de regen. Dat doe je dan door het rijden in de water- of aquaplanebak. Ook de techniek van het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht, zijn ook typische oefeningen voor de VRO-2 cursist die je in de harde praktijk zeer goed van pas kunnen komen. Aan het einde van de cursusdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek, waarbij je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk kunt toepassen. Deelname aan VRO-2 is alleen mogelijk als je VRO-1 gevolgd hebt en niet langer dan 5 jaar geleden. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Foto's afgelopen jaren | [2005] [2004] [2003] [2002] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kosten zonder korting |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kortingen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Procedure | Je kan je via onze website aanmelden voor de VRO-1 of VRO-2. Daarvoor hebben we een apart uitgebreid formulier gemaakt. Alleen volledig ingevulde formulieren worden geaccepteerd. Als je aanmelding door ons is geaccepteerd krijg je een bevestiging en komt je naam op de lijst op deze web pagina. Op 23 mei 2007 sluit de inschrijving en sturen we de gegevens door naar de KNMV. Van de KNMV krijg je ook de uitnodiging, de rekening en en acceptgiro. Op dat moment heb je ook een persoonlijke overeenkomst met de KNMV afgesloten en zijn alle KNMV voorwaarden van toepassing. Bij annuleren tussen 4 en 1 week voor aanvang van de cursus is men 50% van het cursusgeld verschuldigd. Bij annulering binnen 1 week voor aanvang van de cursus is geen restitutie mogelijk. Met een annulerings verzekering vind restitutie plaats minus het verzekeringsbedrag. Een geldige verklaring zoals van een arts is echter wel vereist. Voor zover wij hebben meegemaakt krijg je in geval van ziekte een aanbod om de cursus op een andere datum alsnog te volgen. De clubkorting blijft dan onverkort van kracht. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
aanmelden | Aanmelding is gesloten | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
deelnemers |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
verslag | ![]() Eindelijk was de presentatie ten einde en mochten we de baan op om......slalom te rijden. Ik was echt blij dat ik dit weer eens kon oefenen met de FJR want tsja, thuis heb ik niet van die mooie piloontjes die je lekker omver kan knallen met je koffers. Zonder gekheid: vooruit kijken en trekkend met de voetrem ging het uiteindelijk perfect, inclusief het keren en uiteindelijk ook de grote slalom rijden met een wat hogere snelheid, waarbij het devies is: kijk verder vooruit in de richting waar je naar toe wilt!! Er was iets in dit stukje training dat ik toch nog eens nader moet uitdokteren: om snel uit te wijken is er een techniek waarbij je het stuur kort van je afduwt waardoor je motor onder je kantelt in de richting waar je hem wilt hebben, alleen.....: als ik links wil uitwijken zou ik rechts tegen mijn stuurhelft moeten drukken en dat is wat je noemt een eigenaardige gewaarwording. Vooral bij de uitwijkmanoeuvres kwam ik erachter dat ik toch net effe iets te vaak die denkbeeldige Scania niet goed ontweek, al moet gezegd zijn dat ik uiteindelijk zo stevig kon remmen dat ik eigenlijk gas bij moest geven om erlangs te komen haha. Dit stuurwerk vond plaats onder redelijk goede weersomstandigheden. Nadat diverse mensen bij binnenkomst in het trainingscentrum hadden geconstateerd dat de z.g. waterdichte kleding toch niet zo heel erg waterdicht bleek te zijn, werd de lunch gebruikt. Hierbij werd weer duidelijk hoe motorrijders elkaar kunnen helpen door het delen van ervaringen. Natuurlijk zijn er af en toe de welbekende grote uitspraken maar vaak kan juist het uitwisselen van ervaringen ertoe bijdragen dat je bedacht wordt op risico's van het motorrijden door de ervaringen van anderen. Al met al was dit naar mijn idee een zeer geslaagde dag, die ik heb getracht weer te geven in dit misschien wel iets te langdradige verslag. Het is in ieder een verslag waaruit te lezen valt: VRO trainingen: vooral doen!!! Ruud de Bruyn, Oud Beijerland |
![]() | ![]() | ![]() |
Last update 19-Jul-2007 |