datum | zaterdagmiddag 16 april 2005, van 12.00 tot 16.00 uur zaterdagmiddag 17 september 2005, van 12.00 tot 16.00 uur | ||||||||
lokatie |
| ||||||||
verplaatsing | In 2005 zijn er ook mogelijkheden om het MRA Vario Screen op je eigen Yamaha Diversion XJ900S uit te proberen. Informeer bij Frans. | ||||||||
bijzonderheden | Op verzoek van een aantal leden gaan we ook dit jaar weer een mogelijkheid bieden om, onder begeleiding, zelf iets te sleutelen aan de eigen motor. Ons lid Frans de Kruijf beschikt thuis over een redelijk geoutilleerde werkplaats. Daar kan men, met hulp van Frans, een beperkt aantal simpele onderhoudswerkzaamheden zelf verrichten aan de eigen motor. De sleutelmiddagen zijn zeker geen vervanger van de kleine of grote onderhoudsbeurt. Daarvoor moet je toch echt naar je dealer. Maar een aantal handelingen, zoals het vervangen van de cockpitlampjes of het spannen van je ketting is goed zelf te doen. Wat je precies wilt gaan doen en of dat haalbaar is moet je met Frans afstemmen. Als er onderdelen nodig zijn moet je die ook zelf meenemen. Het sleutelen gebeurt geheel voor eigen risico. Het maximum aantal deelnemers per middag is 8 personen. | ||||||||
deelnemers |
| ||||||||
verslag | FDK knutselmiddag 16 april 2005, (door Jan de Bruijn) Op een regenachtige ochtend vertrokken wij, Raymond Tammer en Jan de Bruijn, vanuit Veldhoven op onze zilveren Divven naar Diessen, waar wij ruim op tijd aankwamen bij Frans en Jo de Kruyf, alwaar wij met koffie en koekjes werden ontvangen. Aangekomen bij Frans dachten met onze zilveren Div900 in de meerderheid te zijn. Maar helaas werd het uiteindelijk gelijk spel. Drie maal 900 zilver, 3 maal 900 rood en 2 maal blauw 600. Weldra kwam ook de voorzitter van de Technische Commissie aan, waarna Frans aan de eerste klus begon. Emiel had opdracht gekregen van zijn vrouw (zijn vroegere vriendin) om haar zilver div900 door Frans te laten vertroetelen en te voorzien van de wereldberoemde FDK special parts. De voorvork veren (Technoflex) werden op zeer geroutineerde wijze vervangen, FDK achterspatbord gemonteerd en tevens de Marcel Hudepohl stuurzadels. Met assistentie van een aantal leden was deze klus redelijk snel geklaard. Dankzij Jo, de vrouw van Frans, werd ook de inwendige mens niet vergeten. Koffie en koekjes, heeeeeeeeeerlijk, en niet te vergeten het wereldberoemde FDK Brabants worstebroodje. Jo, nogmaals hartelijk dank voor je goede zorgen! Tussendoor kon Frans voor onze vriend uit Denekamp de benzine meter onderhanden nemen, helaas zonder het gewenste resultaat. De patiënt was al overleden. Gelukkig hadden we nog een clublid met het zelfde probleem. Maar na een intensieve operatie door onze chirurg Frans heeft deze benzinemeter de operatie goed doorstaan en is inmiddels weer aan zijn benzinemeter taken begonnen. De vervanging van ketting en tandwielen van de Div600 uit den Haag kostte wat meer kruim, maar dankzij de kennis en ervaring van Frans werd ook dit Divje weer op kundige wijze in orde gebracht. Voor het vervangen van de toch wel enigszins versleten remblokken zal onze vriend uit den Haag nog een keertje naar Diessen moeten afreizen. Tussen neus en lippen door met assistentie van Raymond en Emiel werd er ook nog het zeer beroemde FDK rek bij onze vriend Mike op zijn Div900 gemonteerd, waarna we vervolgens na een zeer succesvolle en interessante middag weer huis waards gingen. Frans en Jo hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid en graag tot een volgende keer. Jan de Bruijn |
Last update 19-Sep-2005 |