VRO-1 & VRO-2 op Lelystad en Oirschot
Het is minder eng dan je denkt


Lelystad
13 mei

Lelystad
13 mei
nog 1 plaats

Oirschot
12 juni

datum
 Donderdag 13 mei 2004  Lelystad  32 plaatsen VRO-1 
 Donderdag 13 mei 2004  Lelystad  16 plaatsen VRO-2  
 Zaterdag 12 juni 2004  Oirschot  36 plaatsen VRO-1  
start
lokatie
P.I.V.M. (Politie Instituut Verkeer en Milieu)
(Politie Oefencircuit LSOP)
Eendenweg 12
8218 NC Lelystad
Legerplaats Strijse Kampen
Eindhovensedijk 26
5688 GN Oirschot
deelnameAlleen voor leden
bijzonderhedenIn samenwerking met de KNMV organiseren we twee Voortgezette Rij Opleidingsdagen. Op donderdag 13 mei is dat op het PIVM terrein in Lelystad waar we 32 plaatsen VRO-1 en 16 plaatsen VRO-2 hebben. De tweede dag is op zaterdag 12 juni in Oirschot waar alleen VRO-1 gehouden kan worden. Hier hebben we 36 plaatsen. Naar we ons hebben laten vertellen schijnt het terrein in Oirschot erg mooi te zijn.

De voortgezette rijopleidingen vinden plaats op een afgeloten terrein. Tot 11 maart 2004 hebben we een exclusieve optie op deze plaatsen, daarna worden de open plaatsen opgevuld met andere cursisten. Of het een dag exclusief voor de YDCN wordt ligt dus aan jullie.

Prijs van de cursus is inclusief lunch.

VRO-1
 VRO-1, de basis cursus
De VRO 1 is de basiscursus van alle voortgezette rij opleidingen van de KNMV. Als motorrijder wil je in de eerste plaats uiteraard graag rijden en daarvoor krijg je tijdens de VRO uitgebreid de gelegenheid. Onder leiding van een deskundige instructeur verricht je veel oefeningen met als doel je motorfiets nog beter te beheersen en daardoor nog plezieriger en vooral ook veiliger te leren rijden. Zo is er aandacht voor wat je moet doen bij obstakels op de weg, hoe je moet remmen of eventueel uitwijken en hoe je moet reageren als het wegdek is vervuild. Ook let de instructeur op je zitpositie op de motor en of het kijken, remmen en sturen gaat zoals het hoort. Naast de praktijk is er tevens ruim aandacht voor mentale training. Veilig motorrijden is vooral ook snel en doordacht de juiste beslissingen nemen en vervolgens ook uitvoeren. Je leert ver(der) vooruit te zien en van tevoren te bedenken hoe je in een onverwacht moeilijke situatie moeten handelen.

Globale dagindeling
De volgorde van de onderdelen zijn afhankelijk van de groep waarin je zit.

08.45-08.55  Indeling cursisten
09.00-09.10  Kennismaking
09.10-09.40  BARVAS, zithouding
09.45-10.50  Korte bochtentechniek
10.50-11.15  Koffie
11.20-11.40  Mentale training
11.40-12.00  Rijden over de wip
12.00-12.20  Motorgym
12.20-12.40  Band / Balk
 
12.40-13.00  Remmen over obstakel
13.00-13.45  Lunch
13.45-14.50  Remmen
14.50-15.30  Remmen en uitwijken
15.30-15.40  Thee
15.40-15.55  Theorie bochtenrijden
16.00-16.45  Bochtenrijden
16.45-17.00  Evaluatie / certificaat
   

VRO-2
 VRO 2, verder waar je gebleven bent!
Alléén als je het VRO 1 certificaat hebt, kun je je aanmelden voor de VRO-2. Het verschil met de VRO-1 zul je snel merken: de oefeningen vinden onder zwaardere omstandigheden plaats. De snelheid tijdens de oefeningen ligt hoger. Het effect daarvan zal met name te merken zijn bij het remmen.

De VRO-2 gaat letterlijk verder waar je bij de VRO-1 gebleven bent. Bovendien zijn er een aantal nieuwe oefeningen toegevoegd, die specifiek bij de VRO-2 horen. Nieuwe onderdelen bij de VRO-2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en uitgebreidere bochtentechniek. Bij deze cursus oefen je onder meer het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden als bijvoorbeeld in de regen. Dat doe je dan door het rijden in de water- of aquaplanebak. Ook de techniek van het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht, zijn ook typische oefeningen voor de VRO-2 cursist die je in de harde praktijk zeer goed van pas kunnen komen.

Aan het einde van de cursusdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek. Waarbij je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk kunt toepassen

DuoHet is mogelijk om een Voortgezette Rij Opleiding met een duo-passagier te volgen. Indien u veelvuldig met een duo-passagier aan het verkeer deelneemt heeft u zeker gemerkt dat het rijden met een passagier anders is dan wanneer u alleen op de motor zit. Denk alleen bijvoorbeeld is aan het nemen van bochten of het remmen of zelfs een uitwijkmanoeuvre. Tijdens de cursus zal ook speciaal aandacht aan de duo worden gegeven. De duo-passagier kan aan bijna alle oefeningen deelnemen. De kosten voor de duo-passagier vindt u in onderstaande tabel.
Foto's
voorgaande jaren
[2003]     [2002]
kosten
 VRO-1  €  191,50  
 VRO-2  €  206,50  
 Annuleringsverzekering  €  12,50  
 Dagverzekering  €  60,00  
 Duo passagier  €  22,50  
Voor de dagverzekering bedraagt het eigen risico € 187,50.
Motoren mogen niet ouder zijn dan 10 jaar (huurmotor 5 jaar).
kortingen
 Clubkorting  €  20,00  
 KNMV leden  €  20,00  
De betalingen gaan direct via de KNMV. Je krijgt vanzelf een acceptgiro.
ProcedureJe kan je via onze website aanmelden voor de VRO-1 of VRO-2. Daarvoor hebben we deze keer een apart uitgebreid formulier gemaakt. Alleen volledig ingevulde formulieren worden geaccepteerd. Als je aanmelding door ons is geaccepteerd krijg je een bevestiging en komt je naam op de lijst op deze web pagina.

Op 11 maart 2004 sluit de inschrijving en sturen we de gegevens door naar de KNMV. Van de KNMV krijg je ook de uitnodiging, de rekening en en acceptgiro. Op dat moment heb je ook een persoonlijke overeenkomst met de KNMV afgesloten en zijn alle KNMV voorwaarden van toepassing. Deze zeggen bijvoorbeeld dat bij annuleren tot 4 weken voor aanvang van de cursus men € 20 verschuldigd is. Bij annuleren tussen 4 en 1 week voor aanvang van de cursus is men 50% van het cursusgeld verschuldigd. Bij annulering binnen 1 week voor aanvang van de cursus is geen restitutie mogelijk. Met een annulerings verzekering vind restitutie plaats minus het verzekeringsbedrag. Een geldige verklaring zoals van een arts is echter wel vereist. Voor zover wij hebben meegemaakt krijg je in geval van ziekte een aanbod om de cursus op een andere datum alsnog te volgen. De clubkorting blijft dan onverkort van kracht. Wil je de exacte tekst weten, stuur even een email naar info@ydcn.nl en we mailen ze toe.

aanmeldenDe aanmelding is op 11 maart 2004 gesloten. Na deze datum kun je je nog wel onder genoemde conditities aanmelden maar kunnen we geen deelname meer garanderen. Je krijgt via email bericht of het wel of niet gelukt is.
deelnemers
codes:   = dagverzekering
= annuleringsverzekering
= met duo passagier
 
 Deelnemers VRO-1 - Lelystad - donderdag 13 mei 2004  
01. Johan Driesen
02. Henk van den Berg
03. Jos Kleinheerenbrink
04. Thijs van Leeuwen
05. Peter Tiegs
06. Marc Damen
07. Bert Nagelmaker
08. Kees Gorissen
09. Monique Kok
10. Henk Nennie
11. Jan Verouden
12. Julien Rayée
13. ---
14. ---
15. ---
16. ---
17. ---
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22. ---
23. ---
24. ---
25. ---
26. ---
27. ---
28. ---
29. ---
30. ---
31. ---
32. ---
 Deelnemers VRO-2 - Lelystad - donderdag 13 mei 2004  
01. Sander van Steijn
02. Titus Spee
03. Arjan Wind
04. Dirk Witlam
05. Rinus van Dijke
06. Gerard van Tol
07. Jaap van Egmond
08. André Ardon
09. Hugo Priester
10. Jan van Heijninge
11. Guus Dreu
12. Jolanda Braster-de Hoop
13. Ernest ter Kuile
14. Menno Kok
15. Edwin Gijsen
16. ---
 Deelnemers VRO-1 - Oirschot - zaterdag 12 juni 2004  
01. Peter van Nielen
02. Kay van Nielen
03. Rob van Overbeek
04. Peter Breems
05. Ton Mooij
06. Frank Zegers
07. Ilona Brekelmans
08. Emiel Nierop
09. Toine Both
10. Monique Rombouts
11. Hans Baars
12. Els Baars
13. Paul Sosef
14. Wim Ilmer
15. Konstatinos Doris
16. Martin Verheijden
17. Chris Sap
18. ---
19. ---
20. ---
21. ---
22. ---
23. ---
24. ---
25. ---
26. ---
27. ---
28. ---
29. ---
30. ---
31. ---
32. ---
33. ---
34. ---
35. ---
36. ---
verslagStuur je verslag naar info@ydcn.nl

Last update 02-Jun-2004