|
datum | donderdag 20 juni 2002 / vrijdag 31 mei 2002 | |||||||||||||||||||
lokatie | P.I.V.M. (Politie Instituut Verkeer en Milieu) (Politie Oefencircuit LSOP) Eendenweg 12 8218 NC Lelystad | |||||||||||||||||||
bijzonderheden | In samenwerking met de KNMV en met sponsoring van Yamaha Motors Nederlandorganiseren we op donderdag 20 juni 2002 een VRO-1 en VRO-2 cursus op het PIVM circuit in Lelystad. Omdat de prijs van een VRO cursus (Voortgezette Rij Opleiding) een stuk duurder is dan de in eerste instantie geplande RMT (Regionale Motorvaardigheids Training) hebben we gezocht naar mogelijkheden om de prijs omlaag te krijgen. We denken daarin goed geslaagd te zijn. We zijn Yamaha Motors Nederland zeer dankbaar dat ze ons daarbij wilden helpen. De trainingen vinden plaats op een afgeloten terrein. We hebben 22 plaatsen voor een VRO-1 cursus en 5 plaatsen voor een VRO-2. Tot 22 april hebben we een optie op deze plaatsen, daarna worden de open plaatsen opgevuld met andere cursisten. Prijs van de cursus is inclusief lunch. | |||||||||||||||||||
VRO-1 | VRO-1, de basis cursus De VRO 1 is de basiscursus van alle voortgezette rij opleidingen van de KNMV. Als motorrijder wil je in de eerste plaats uiteraard graag rijden en daarvoor krijg je tijdens de VRO uitgebreid de gelegenheid. Onder leiding van een deskundige instructeur verricht je veel oefeningen met als doel je motorfiets nog beter te beheersen en daardoor nog plezieriger en vooral ook veiliger te leren rijden. Zo is er aandacht voor wat je moet doen bij obstakels op de weg, hoe je moet remmen of eventueel uitwijken en hoe je moet reageren als het wegdek is vervuild. Ook let de instructeur op je zitpositie op de motor en of het kijken, remmen en sturen gaat zoals het hoort. Naast de praktijk is er tevens ruim aandacht voor mentale training. Veilig motorrijden is vooral ook snel en doordacht de juiste beslissingen nemen en vervolgens ook uitvoeren. Je leert ver(der) vooruit te zien en van tevoren te bedenken hoe je in een onverwacht moeilijke situatie moeten handelen. | |||||||||||||||||||
VRO-2 | VRO 2, verder waar je gebleven bent! Alléén als je het VRO 1 certificaat hebt, kun je je aanmelden voor de VRO-2. Het verschil met de VRO-1 zul je snel merken: de oefeningen vinden onder zwaardere omstandigheden plaats. De snelheid tijdens de oefeningen ligt hoger. Het effect daarvan zal met name te merken zijn bij het remmen. De VRO-2 gaat letterlijk verder waar je bij de VRO-1 gebleven bent. Bovendien zijn er een aantal nieuwe oefeningen toegevoegd, die specifiek bij de VRO-2 horen. Nieuwe onderdelen bij de VRO-2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en uitgebreidere bochtentechniek. Bij deze cursus oefen je onder meer het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden als bijvoorbeeld in de regen. Dat doe je dan door het rijden in de water- of aquaplanebak. Ook de techniek van het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht, zijn ook typische oefeningen voor de VRO-2 cursist die je in de harde praktijk zeer goed van pas kunnen komen. Aan het einde van de cursusdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek. Waarbij je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk kunt toepassen | |||||||||||||||||||
Duo | Het is mogelijk om een Voortgezette Rij Opleiding met een duo-passagier te volgen. Indien u veelvuldig met een duo-passagier aan het verkeer deelneemt heeft u zeker gemerkt dat het rijden met een passagier anders is dan wanneer u alleen op de motor zit. Denk alleen bijvoorbeeld is aan het nemen van bochten of het remmen of zelfs een uitwijkmanoeuvre. Tijdens de cursus zal ook speciaal aandacht aan de duo worden gegeven. De duo-passagier kan aan bijna alle oefeningen deelnemen. De kosten voor de duo-passagier vindt u in onderstaande tabel. | |||||||||||||||||||
kosten |
| |||||||||||||||||||
kortingen |
| |||||||||||||||||||
Procedure | Je kan je via onze website aanmelden voor de VRO-1 of VRO-2. Daarvoor hebben we deze keer een apart uitgebreid formulier gemaakt. Alleen volledig ingevulde formulieren worden geaccepteerd. Als je aanmelding door ons is geaccepteerd krijg je een bevestiging en komt je naam op de lijst op deze web pagina. Op 22 april sluit de inschrijving en sturen we de gegevens door naar de KNMV. Van de KNMV krijg je ook de uitnodiging, de rekening en en acceptgiro. Op dat moment heb je ook een persoonlijke overeenkomst met de KNMV afgesloten en zijn alle KNMV voorwaarden van toepassing. Deze zeggen bijvoorbeeld dat bij annuleren tot 4 weken voor aanvang van de cursus is men € 12.50 verschuldigd. Bij annuleren tussen 4 en 1 week voor aanvang van de cursus is men 50% van het cursusgeld verschuldigd. Bij annulering binnen 1 week voor aanvang van de cursus is geen restitutie mogelijk. De bijdrage van Yamaha Motor Nederland krijg je pas na 20 juni 2002 via de YDCN uitbetaald. | |||||||||||||||||||
aanmelden | ||||||||||||||||||||
deelnemers | Deelnemers VRO-1 Lelystad, donderdag 20 juni 2002
|
Last update 17-Apr-2002 |