datum | maandagavond 18 maart 2002, van 19.00 tot 21.30 uur | ||||||
lokatie |
| ||||||
bijzonderheden | De eerste sleutelavond van 2002 wordt deze keer gehouden bijMotorcentrum Emmeloord(afgekort MCE) in Emmeloord. Roel Cornelissen, de eigenaar, en twee monteurs ontvangen ons vanaf 19.00 uur met koffie. Vanzelfsprekend is er gelegenheid om in de showroom rond te kijken. Na de koffie om 19.30 uur beginnen we met het programma dat ongeveer tot half tien duurt. Wees niet bang, je hoeft deze avond niet zelf het gereedschap ter hand te nemen. Dat laten we liever over aan de deskundigen die de hele dag niets anders doen. De avond is zowel bedoeld voor personen die totaal niets van hun motor weten als personen die al de nodige sleutel ervaring hebben. Aan de hand van jouw vragen wordt er ingegaan op specifieke zaken van de motor. Geen enkele vraag is stom en niemand zal je uitlachen. We willen juist dat je wat meer kennis op doet van alle onderdelen van je motor. Ook al besteed je al het onderhoud uit aan je dealer, er zijn toch een heleboel zaken die je zelf moet doen. Met een motor erbij laten we je dit allemaal zien. Bepaald onderhoud kan je met de juiste kennis en gereedschappen ook goed zelf doen en ook daar zal aandacht aan worden besteed. De avond heeft geen vast programma maar wordt oa gestuurd door de vragen die uit het publiek komen en de mogelijkheden op die avond. Het is de bedoeling dat je vooraf vragen indient die dan op de avond zelf behandeld zullen worden. Om het je gemakkelijk te maken kan je deze vragen per email sturen naar sleutelavond@ydcn.nl. Aan de hand van deze vragen kan MCE zich ook beter voorbereiden. Het maximum aantal deelnemers voor deze avond is 25 personen. | ||||||
aanmelden | |||||||
kosten | YDCN leden : gratis | ||||||
route naar MCE | |||||||
deelnemers | Onderstaande aanmeldingen op volgorde van aanmelding.
Vertegenwoordigers van bestuur en/of Technische Commissie
| ||||||
verslag | Nou na zessen snel eten en er als een speer vandoor naar Emmeloord. Ik was daar een maand geleden ook al op de 18e maar ik stond voor een dichte deur. Een maandje te vroeg... Lekker suf dus. In mijn auto (tja geen echte bikkel dus) zat ik wat te mijmeren toen op de A6 een Diversion zwart met een slordige 160 km per uur voorbij kwam. Wat een stijl en soeplesse!! Kan ook niet anders met zo'n motor en buik spoiler. Tja dan ga je je toch wat ongemakkelijk voelen in je auto op weg naar de sleutelavond. Gelukkig waren er meer met de auto dus dat scheelde en gaf de brave burger weer moed. In de showroom stonden mooie motoren en gelukkig ook de Diversion was vertegenwoordigd. Even een lekker bakkie en slap ouwehoeren want dat maakt het zo gezellig. Maar toen aan de slag. Twee motoren, een 600 en een 900 (verdraaid dat was die zwarte snelheidsduivel). Bij de 600 werd ingegaan op electrische problemen en de 900 calibreren van de carburateurs, inclusief het verwijderen van remmen en controleren van de blokken. Geen klusje met onderdelen van de Gamma. Tja het lijkt zo simpel allemaal als je een vakman aan het werk ziet. Voor mij allemaal veel te technisch. Maar het leuke was dat er zeer veel tijd werd genomen om allehande problemen en vragen te beantwoorden en uit te leggen en daar leer je zoveel van. Ik weet nu tenminste waar mijn benzine kraan zit. Het onderhoud en ook vering is aan bod geweest. Het een en ander aan schoonmaakmiddelen gekocht zodat de motor in tip top conditie blijft. En als een wijzer geworden persoon weer aan de terugweg begonnen naar Utrecht met af en toe nog een blik in de achteruikijkspiegel. Zal "Het Zwarte Gevaar" nog langs brullen. Aldus geschiedde... Guus Dreu, Zilveren Flits 900 - 2002 |
Last update 12-Apr-2002 |