Project 115: Diversion huwelijk  
Groepsfoto bij het ouderlijk huisIn kolonne naar de bruidBruidspaar in Diversion zijspan rijdt door erehaag van Diversion motoren
Huwelijksplechtigheid in en op de DiversionDe eerste kus...Groepsfoto met pasgetrouwde stel
alle 209 foto's zijn te vinden op http://wedding.ydcn.org
 
Inleiding
Hij rijdt een Yamaha Diversion XJ900S en is lid van de Yamaha Diversion Club Nederland.
Zij rijdt een Yamaha Diversion XJ600S en is lid van de Yamaha Diversion Club Nederland.
Die club organiseert van 13 t/m mei 1999 een lang weekend in Sneek.
Een vonkje slaat over...
 
Het wordt serieus
In de loop van 2000 wordt duidelijk dat de relatie serieuze vormen aan neemt. Uniek is het eigenlijk niet eens zo want we weten inmiddels van het bestaan van drie stellen die elkaar via de club hebben leren kennen. Vreemd genoeg komt dat echter wel door de lange weekenden die we organiseren. Dan leer je elkaar pas goed kennen!
 
Uniek is het dus niet maar ze zijn wel het eerste Diversion paar dat gaat trouwen en dat kunnen we natuurlijk niet zo maar voorbij laten gaan. Daar moeten we iets bijzonders aan gaan doen.
Voorkant trouwkaart
Project 115
Als je elkaar via de Diversion en de YDCN hebt leren kennen moet je natuurlijk wat met deze aspecten doen. Edwin en Jeannette denken er net zo over, getuige de trouwkaart die geheel in Diversion stijl is gemaakt. Omdat we de foto wel leuk vinden wordt het tevens de 2001 cover van ons blad Diversiteiten. We praten er onderling eens over en vinden dat een Diversion escorte wel past bij een dergelijke gelegenheid. De eerste keer is leuk, een tweede keer wordt het een gewoonte en ze zijn dus de gelukkige waarvoor we een escorte gaan organiseren. Het moet echter wel een verrassing worden maar dat kan niet zonder medeweten en medewerking van Edwin. Die wordt dus ook betrokken bij het geheime project 115 dat in oktober 2000 wordt opgestart. "Geheim", jawel, want iedereen mag het weten, behalve Jeannette dus. En dat wordt nog een hele klus.
 
Via email doen we een eerste oproep voor vrijwilligers die mee willen werken aan deze escorte. We hebben geen idee hoeveel mensen reageren want we vragen wel dat als ze 'ja' zeggen ze ook daadwerkelijk komen. Het kost je tenslotte een vrije dag en het kan die dag ook erg slecht weer zijn. Na twee oproepen via internet hebben we ruim 40 vrijwilligers en besluiten een oproep via een los inlegvel in Diversiteiten zelfs te laten schieten omdat de groep anders te groot zou worden. Om het geheel een naam te geven wordt de naam "project 115" verzonnen, waarbij 115 staat voor 11/5 oftewel 11 mei, de trouw datum.
 
Een internetpagina wordt in het leven geroepen zodat de deelnemers alle ontwikkelingen via het web kunnen volgen:
http://www.kimkodde.nl/p115

Tevens wordt er een mailinglist gemaakt waarop alle vrijwilligers worden aangesloten en van gedachten kunnen wisselen. In het begin is er nog weinig te doen maar we zijn blij dat we in ieder geval al een groep mensen bij elkaar hebben. We gaan nadenken hoe een en ander in elkaar gezet moet gaan worden maar daarbij zijn we ook afhankelijk hoe Edwin en Jeannette hun trouwdag gaan inrichten.
 
In 2001 begint de dag enige vorm aan te nemen. Edwin zal de nacht daarvoor doorbrengen bij zijn ouders en een Rolls wordt geleverd door de feestzaal. Voor Jeannette zal dit normaal overkomen en het feit dat de bruidegom zijn bruid gaat ophalen komt ons goed uit. Natuurlijk kunnen Edwin en Jeannette niet met een Rolls naar de trouwplechtigheid. Dat zou niet gepast zijn. Maar hoe vervoer je nu je bruid met zo'n grote bruidsjurk op de motor? Natuurlijk, met een welbekende Yamaha Diversion zijspan.
Makkelijker gezegd dan gedaan want er is er maar een in Nederland die ze in de verhuur heeft en ze niet zo maar verhuurt....Wout Broer Motoren in Hengelo. En dus moest Edwin ook nog een zijspan cursus volgen voordat hij er een mee kreeg. Bovendien wisten we werkelijk niet of Wout nog wel Diversion zijspannen in de verhuur had, maar zoals je op de foto's ziet is dat prima gelukt en nog wel een rode ook! Toppie, Wout!
 
En dan de dag zelf. Waar laat je ruim 40 motoren? Hoe laat waar en welke routes moesten er gereden worden. Je maakt samen met je toekomstige vrouw afspraken met de ambtenaar van de burgelijke stand en de feestzaal en vervolgens moet je er nog een keer naar toe om te vertellen dat er nog wat anders gaat gebeuren. En die 45 motorrijders, die vanuit het gehele land zouden komen kun je na afloop ook niet zomaar weer naar huis sturen. Daar moet ook voor wat koffie en een broodje gezorg worden.
 
Dinsdag 24 april 2001 werden de laatste voorbereidingen getroffen. De zijspan cursus was met goed resultaat gevolgd, een zijspan was geregeld en het terugbrengen ook (bedankt Eddy!). Met een kaart van Doetinchem werd met de auto de route nagereden. Eerst naar de McDonald, dan naar het ouderlijk huis. Van het ouderlijk huis naar de bruid en vandaar naar de trouwzaal. Tijden werden geklokt en teruggerekend vanaf de huwelijksplechtigheid met de nodige marges want met zoveel mensen heb je wel wat extra tijd nodig. Alles werd met de digitale camera vastgelegd en later van tekst voorzien. Ook de ere-haag van Diversions waar de zijspan met bruidspaar door heen zou gaan rijden werd bekeken. Grappig trouwens om te zien dat op 24 april de beukhaag nog zonder bladeren was en op 11 mei volop in het groen. En voor de rest was het afwachten.
 
De dag zelf
De dag zelf was super. Stralend blauwe hemel en een temperatuur waar een in beschermende motorkleding getooide motorrijder alleen blij mee is zolang hij rijdt...warm dus. Verzamelen tussen 10.00 en 10.30 bij de McDonald. En waarachtig, om 10.15 was ook werkelijk iedereen aanwezig. Vervolgens in kolonne naar het huis van Edwin zijn ouders. Dat was even wennen want normaal gesproken rijden we nooit als een grote groep. Maar gelukkig kenden een aantal wel de truukjes die daar bij horen en dankzij de lage snelheid ging dat vrij soepel. In de straat bij Edwin's ouders was de parkeerplaats vrijgemaakt door de buren. Maar we hadden ons een tikje vergist in hoeveel ruimte 45 motoren nodig hadden... een hele straat dus, twee rijen dik. Na de nodige foto's ging de stoet vervolgens naar het huis van het toekomstig paar waar Jeannette dacht afgehaald te worden door Edwin in een Rolls. Niet dus... Weer was de hele straat nodig om alle Diversion motoren kwijt te raken.
 
En ja, wat voor keus heb je nog als je vent je met 45 Diversionisten je komt afhalen in een Diversion zijspan... er zit weinig anders op dan maar in het bakkie te stappen. En zo vertrok het gezelschap richting de trouwzaal. Daar stopte Edwin waarna de Diversions links en rechts passeerden en langs de beukhaag tot aan de trouwzaal gingen staan. Vervolgens reed het echtpaar in spe door een haag van oorverdovend luid toeterende Diversions tot aan de trouwzaal.
 
Vanwege het prachtige weer was op het stadhuis al toestemming verleend om de plechtigheid vanaf de Diversion zijspan te laten plaatsvinden. Hier hadden zelfs wij nooit aan gedacht en waarderen het zeer dat de ambtenaar van de burgelijk stand dit al geregeld had. Ze hebben we uiteindelijk echt een Diversion huwelijk gekregen.
 
We hebben van deze dag een heleboel foto's gemaakt die op zich al een duidelijk beeld scheppen wat een geslaagde dag dit geweest is.
http://wedding.ydcn.org

Verder is er namens alle leden van de Yamaha Diversion Club Nederland nog een geschenk aangeboden, getekend door Henk Akker, hetgeen we je ook even willen laten zien.
Geschenk van de Yamaha Diversion Club Nederland
De pers
Dat de trouwplechtigheid toch wel vrij uniek was mag blijken uit een artikel in het plaatselijk dagblad. Daaruit blijkt dat een huwelijk normaal gesproken alleen in een overdekte ruimte mag plaats vinden. Er was toestemming van de gemeente voor nodig om de plechtigheid buiten te laten plaats vinden.
Geschenk van de Yamaha Diversion Club Nederland

Last update 17-May-2001