Toerrit 5: Brabant toerrit 2001 |
datum | Zondag 19 augustus 2001 | ||||
start | Café-Restaurant 'De Bierelier' St. Josephstraat 1a 5089 NK Haghorst tel. 013-5041505 | ||||
pauze | Eetcafé-Grillrestaurant-Party Centrum Den Hespel Hespelpad 9 5107 NT Dongen tel. 0162-314400 | ||||
finish | Café-Restaurant 'De Bierelier' St. Josephstraat 1a 5089 NK Haghorst tel. 013-5041505 | ||||
tanken | n.n.b. | ||||
aanrijroute | • A58 Eindhoven-Tilburg • afrit 9 linksaf de snelweg over • weg blijven volgen voor ca. 5 km • Haghorst • 2 brugjes over het kanaal • na 50m links "De Bierelier" | ||||
vertrek | Tussen 10.00 en 11.00 uur in kleine groepjes | ||||
einde rit | ± 16.00-17.00 uur | ||||
lengte rit | 133 km | ||||
bijzonderheden | Aan deze route werkten mee: • Frans de Kruijf • Emiel de Meester • Math Göbbels • Ari Hubers Deelnamekosten niet-leden n.n.b. | ||||
toerrit beschrijving | De toerritbeschrijving is hier te downloaden in PDF formaat. Om dit bestand te kunnen bekijken en printen heeft u de Adobe Acrobat Reader versie 5.0 of hoger nodig. Deze is te vinden op de website van Adobe. Als u op het gele "Get Acrobat Reader" logo klikt komt u vanzelf bij de juiste pagina.
| ||||
verslag | Vandaag zou mijn eerste kennismaking zijn met de YDCN club. Ik zou samen met mijn vrouw en 2 andere vrienden die ook met een Indonesische vrouw getrouwd zijn de tocht gaan doen. Mijn zoontje van 2,5 is gek op motor rijden en zou eerst meegaan in de zijspan. Zaterdag toch maar besloten om hem niet mee te nemen, omdat dan waarschijnlijk onze dochter van 5 in tranen zou uitbarsten. Zondag om 07.00 uur ging de telefoon. De vriend met zijspan besloot om niet mee te gaan, daar het in zaandam plensde. Ik keek op teletekst en had de grootste hoop dat het zou opklaren en de hele dag droog zou blijven. Ik op de motor en mijn vrouw met de kinderen in de auto op weg naar oma in Beverwijk, die vandaag op de kinderen zou passen. Na afscheid genomen te hebben van de kinderen opweg naar Haarlem (Rotterpolderplaan), waar Mike en Mariyati al stonden te wachten op mijn ex-motor de Suzuki LS650 Savage. Als het gas werd opengedraaid van de Suzuki, begon de motor te schokken. Hij wilde een potje door de benzine gooien om alles een beetje schoon te maken . Bij de shellpomp in Breukelen gestopt om te kijken of ze het daar verkochten, maar helaas. Ik meen dat we bij Vught eraf gingen, maar vanaf daar ging het mis. Helaas hadden we de landkaart vergeten, dus aan een Harley rijder die voorbij kwam de weg gevraagd. Hij had een kaart bij zich. Richting tilburg en gelukkig klopte toen de route beschrijving weer en konden we onze weg naar Haghorst vervolgen. Om ongeveer 10.45 kwamen we aan in Haghorst. Er stonden nog aardig wat motoren op de parkeerplaats, dat was een zeer fraai gezicht. Snel bij Kim meldden en die verwees ons naar het terras. Daar ons gemeld. Er zaten nog genoeg mensen op het terras, dus eerst maar effe koffie met gebak nuttigen. Daar gekeken naar een rolletje waar je 5 A4 velletjes in kon doen. Hij had die voor 65 piek bij motorport gekocht. Ga ik vast en zeker voor de volgende toertocht aanschaffen. Maar na een paar happen stond het grootste deel al op een ging rijden. Snel koffie en gebak genuttigd en alvast na de motor lopen. Er zaten er nog genoeg op het terras, dus we wachtten tot er wat opstonden. Ondertussen keken we weer op het horloge, bijna 11:30. Nou laten we maar niet meer wachten en gaan rijden met zijn tweeën, anders zijn we bang dat we misschien veel te laat bij de pauze plaats komen, aangezien we onervaren zijn en dit onze eerste toertocht is en we niet van plan waren om te racen. Het ging maar wel vermoeiend zo'n tanktas. Alles ging goed allen bij een pleintje. Er stond iets van plein links passeren, dus ik links afslaan, maar ze bedoelde passeer het plein aan je linkerhand. We volgde dus maar de borden om naar het volgende plaatsje te komen en reden alweer snel op de goede weg volgens de route. Telkens als je weer wilde kijken wat je moest dan, dan moest je eerst zoeken waar je gebleven was. Snel weer naar voren kijken, naar de tanktas en maar hopen dat je metten op de goede plek keek om het volgende te lezen. Na het eerste blaadje stoppen om te wisselen (ongeveer 15 KM voor de lunchplek). Op dat ogenblik kwam er net een groep voorbij. Snel invoegen in de groep. Ze lette ook goed op ons, bedankt. Dat rijd toch een stuk leuker in zo'n groep. Het was een echte ervaren groep (zal het bestuur wel geweest zij denk ik), prachtig baksteens rijden en ruim voor een afslag gingen de knipperlampen al aan. Het ging echter wel in een flink tempo. Ik vond dat wel lekker, maar was bang dat ik van achter een stomp zou krijgen. Maar gelukkig niet, ze is nu gelukkig gewend aan motor rijden. Daar kwamen we aan in Dongen. Prachtig gezicht al die motoren op een rijtje. De eieren waren helaas al op, dus dan maar een kop soep met vissalade. Wij wilde snel eten, zodat we met een andere groep mee konden, maar het duurde helaas vrij lang voordat het eten kwam. Gelukkig zaten er naast ons nog 3 motorrijders die hun eten laat kregen. Ik vroeg of we met hun mochten optrekken. Dat was ok, nogmaals hartelijk bedankt. Na het eten nog even kwijlend gekeken naar een FJR 1300 die daar stond. Prachtige motor vind ik dat. Na het eten gingen we met zijn 5 pad, dat was hartstikke leuk. Onderweg nog een kleine pauze genomen. Ik keek toen naar de blauwe div van ... (Helaas ben ik de nam alweer vergeten, maar hij kwam dacht ik uit Den Helder). Hij had een prachtig achterspatbord (rear hugger), die hij voor 150 piek uit Engeland had laten komen en voor een spatlap om zijn spatbord te verlengen, zodat de uitlaat niet zo vies wordt. (Ben helaas al weer vergeten waar hij die vandaan had, het was ergens uit Brabant, ik dacht bij Midi). Ik weet dat er in juni ook al veel over gemaild is maar weet nu iemand waar je het best de voor en achterspatlappen kan kopen? Heerlijk gereden en om iets na vieren uur waren we weer in Haghorst. We kregen een paar kleine spatjes op het einde. Ze vroegen of we ook meegingen naar het terras om een bakkie te doen, maar de vrouwtjes wilden snel naar huis, omdat de lucht er dreigend uitzag en ze bang waren voor een hoop files (door de vakanties die afgelopen waren). Ze hebben ons nog met een landkaart geholpen om te laten zien hoe we het beste konden rijden). Tijdens de rit naar huis viel de drukte gelukkig mee. Bij Utrecht kregen we een flinke bui (Utrecht staat ook bekend om de vele regen). Iets na zessen waren we in Amsterdam, waar wij bij onze vrienden heerlijk gulai kambing hebben gegeten en de foto's van Corfu hebben gekeken. Om half 8 op weg naar oma om de kinderen weer op te halen en om 9 uur waren we moe maar voldaan weer thuis met de kinderen. Vooral de stukken door de bossen waar erg mooi. Het zou allen wat leuker zijn als de groepen iets groter zijn (15 personen). Het is toch een mooi gezicht een rijtje motors achter elkaar, of niet soms en 15 man is nog niet te groot dat het overlast veroorzaakt of te veel op elkaar zou moeten wachten. Al met al wat het een mooie dag. Hans en Juli van der Weg | ||||
deelnemers |
|
Last update 12-Aug-2012 |