Deelnemen aan YDCN toerritten

Meld je aan via de website
We willen graag van tevoren weten hoeveel mensen we ongeveer kunnen verwachten. Dat is voor ons van belang bij de keuze van de start-, stop- en pauze plaatsen. Niet elk restaurant of cafe is geschikt voor de ontvangst van 100+ deelnemers. Ze weten dan ook hoeveel appeltaart er moet zijn en hoeveel personeel ze die dag moeten laten komen.
Download de toerrit beschrijving van tevoren
Je bespaart ons een boel werk als je de toerrit beschrijving zelf van te voren download en uitprint. Je kan kiezen tussen het compacte A5 formaat of het grote A4 formaat. Als je een routerol gebruikt kan je alles thuis al netjes voorbereiden.
Aanmelden bij aankomst
Bij aankomst bij de start lokatie moet je je nogmaals aanmelden bij het inschrijfburo. Dat is simpelweg een tafeltje waar een bestuurslid of iemand van de Evenementen Commissie de deelnemers registreert. Je naam staat door de aanmelding via internet al op een lijst, dus we hoeven simpelweg alleen maar een kruisje bij je naam te zetten en je een consumptiebon te geven.
Groepjes vormen
We adviseren om in kleine groepjes te rijden van niet meer dan 8 motoren. Die groepjes moet je zelf vormen. Kom je voor de eerste keer, dan kunnen wij je helpen bij het zoeken van een geschikte groep.
Verspreid vertrekken
Zoals je kan lezen vertrekken we doorgaans tussen 10.00 en 11.00 uur. Als het erg druk is kan dat uitlopen tot 11.30 uur. Door gespreid te vertrekken heb je als groep tijdens het rijden minder last van de andere groepen. Het is niet de bedoeling dat groepen elkaar gaan inhalen. Blijf je als groep te dicht op de voorgaande groep rijden, stop dan even voor een korte (rook) pauze en je hebt de weg weer helemaal voor jezelf. Op de lunch lokatie kunnen ze ook niet 100 man in een keer bedienen. Door verspreid daar aan te komen heb je meer kans op een zitplaats en een snelle bediening.
Hoe herken ik iemand van de organisatie ?
De organisatie is te herkennen aan een opvallende kleur club kleding. Bestuursleden lopen in kanariegeel en leden van de Evenementen Commissie in felgroen. Het zijn niet de mooiste kleuren om te dragen maar het valt wel op, en dat was ook de bedoeling.
Ik heb me niet aangemeld op de website maar wil wel komen
Kom gerust. We weten inmiddels wel dat er altijd een percentage is dat op het allerlaatst beslist om mee te rijden.
Ik heb me aangemeld maar kan toch niet komen ?
We hebben geen afmeldingsformulier op de website staan. Om je af te melden kan je tot 19.00 uur de dag ervoor een email sturen naar info@ydcn.nl. Later heeft geen zin omdat we dan al de lijst uitgedraaid hebben.
Wanneer moeten introducees hun deelname betalen ?
De deelnamekosten voor introducees kunnen gewoon op de dag zelf bij de aanmelding aan het tafeltje voldaan worden. Neem het zoveel mogelijk gepast mee want wij nemen ook geen grote zak met euromunten mee.
Afmelden
De organisatie kan onmogelijk als laatste bij de start weg gaan en als eerst bij het eindpunt zijn. We kennen dan ook geen afmelding bij aankomst. Rij je niet door tot het einde, laat het ons dan toch wel even weten en vertel het in ieder geval aan de groep waarin je gaat rijden.
Ik heb geen ervaring met rijden in groepen
Het verschilt amper met het rijden tijdens motorrijles. Dus bloksgewijs rijden en afstand houden. Door rood licht rijden hoeft niet. De motor voor je zal op een veilige plek stoppen en op je wachten. Hierdoor zal uiteindelijk de hele groep voor je stoppen en op je wachten. Denk er om dat je dat zelf ook moet doen als je de motor achter je kwijt raakt! Voor de rest staan er nog wat aanwijzingen op de eerste pagina van de toerrit beschrijving en kunnen je mede-leden je ook nog wel het een en ander vertellen.
Ik ben een onervaren rijder
We hebben het allemaal een keer moeten leren dus het is echt niet iets om je voor te schamen. Onze ervaring is dat onervaren mensen het liefst achter in de groep willen rijden (zien ze me niet..). Dat is de meest slechte keuze! Door het elastiek effect moet hier juist een meer ervaren iemand rijden. Onervaren piloten (belgische uitdrukking voor een bestuurder van een motor) kunnen het beste als 2e of 3e in de groep rijden. Het is net als met skieen, iedereen wil graag achter de leraar aan skieen.
Beschermende motorkleding
We verwachten van deelnemers dat ze beschermende motorkleding dragen. Als je alleen met een spijkerbroek verschijnt zullen we je niet meteen weg sturen maar kan je er wel op rekenen dat diverse mensen je erop zullen aanspreken. In korte broek en tshirt is echt taboe en voor ons reden om te overwegen om je maar te schrappen als lid.
Ik wil een kennis meenemen maar die rijdt geen Diversion
Je kennis mag gerust een ander merk/type motor hebben maar we verwachten wel dat hij zich aan past aan de bij ons geldende regels en gewoonten.
Ik vond het zo leuk en heb er een verslag over geschreven
We zitten dringend te springen om kopy voor Diversiteiten. Stuur je verslag naar redactie@ydcn.nl. Namens alle leden, hartelijk bedankt!

Last update 24-Jan-2005