VRO-1 en VRO-2 in 2003
Het is minder eng dan je denkt


volgeboekt

volgeboekt

datumZat 17 mei 2003, VRO-1  
Zat 17 mei 2003, VRO-2  

Zon 25 mei 2003, VRO-1  
start
lokatie
P.I.V.M. (Politie Instituut Verkeer en Milieu)
(Politie Oefencircuit LSOP)
Eendenweg 12
8218 NC Lelystad
deelnameAlleen voor leden
bijzonderheden
17 mei 2003
In samenwerking met de KNMV organiseren we op zaterdag 17 mei 2003 een VRO-1 en VRO-2 cursus op het PIVM circuit in Lelystad. De voortgezette rijopleidingen vinden plaats op een afgeloten terrein. We hebben 32 plaatsen voor een VRO-1 cursus en 16 plaatsen voor een VRO-2.Tot 28 maart 2003 hebben we een optie op deze plaatsen, daarna worden de open plaatsen opgevuld met andere cursisten. Of het een dag exclusief voor de YDCN wordt ligt dus aan jullie.

Prijs van de cursus is inclusief lunch.

bijzonderheden
25 mei 2003
Omdat de VRO-1 plaatsen op 17 mei al snel vol waren hebben we in overleg met de KNMV nog een 25-tal extra VRO-1 plaatsen geregeld op zondag 25 mei 2003.
VRO-1VRO-1, de basis cursus
De VRO 1 is de basiscursus van alle voortgezette rij opleidingen van de KNMV. Als motorrijder wil je in de eerste plaats uiteraard graag rijden en daarvoor krijg je tijdens de VRO uitgebreid de gelegenheid. Onder leiding van een deskundige instructeur verricht je veel oefeningen met als doel je motorfiets nog beter te beheersen en daardoor nog plezieriger en vooral ook veiliger te leren rijden. Zo is er aandacht voor wat je moet doen bij obstakels op de weg, hoe je moet remmen of eventueel uitwijken en hoe je moet reageren als het wegdek is vervuild. Ook let de instructeur op je zitpositie op de motor en of het kijken, remmen en sturen gaat zoals het hoort. Naast de praktijk is er tevens ruim aandacht voor mentale training. Veilig motorrijden is vooral ook snel en doordacht de juiste beslissingen nemen en vervolgens ook uitvoeren. Je leert ver(der) vooruit te zien en van tevoren te bedenken hoe je in een onverwacht moeilijke situatie moeten handelen.

Globale dagindeling
De volgorde van de onderdelen zijn afhankelijk van de groep waarin je zit.

08.45-08.55Indeling cursisten
09.00-09.10Kennismaking
09.10-09.40BARVAS, zithouding
09.45-10.50Korte bochtentechniek
10.50-11.15Koffie
11.20-11.40Mentale training
11.40-12.00Rijden over de wip
12.00-12.20Motorgym
12.20-12.40Band / Balk
 
12.40-13.00Remmen over obstakel
13.00-13.45Lunch
13.45-14.50Remmen
14.50-15.30Remmen en uitwijken
15.30-15.40Thee
15.40-15.55Theorie bochtenrijden
16.00-16.45Bochtenrijden
16.45-17.00Evaluatie / certificaat
   

VRO-2VRO 2, verder waar je gebleven bent!
Alléén als je het VRO 1 certificaat hebt, kun je je aanmelden voor de VRO-2. Het verschil met de VRO-1 zul je snel merken: de oefeningen vinden onder zwaardere omstandigheden plaats. De snelheid tijdens de oefeningen ligt hoger. Het effect daarvan zal met name te merken zijn bij het remmen.

De VRO-2 gaat letterlijk verder waar je bij de VRO-1 gebleven bent. Bovendien zijn er een aantal nieuwe oefeningen toegevoegd, die specifiek bij de VRO-2 horen. Nieuwe onderdelen bij de VRO-2 zijn onder meer de waterbak, het rijden in de berm en uitgebreidere bochtentechniek. Bij deze cursus oefen je onder meer het rijden onder slechte (weers-) omstandigheden als bijvoorbeeld in de regen. Dat doe je dan door het rijden in de water- of aquaplanebak. Ook de techniek van het ontwijken van een obstakel komt uitgebreid aan bod. De bermvlucht op hogere snelheid en het remmen in de bocht, zijn ook typische oefeningen voor de VRO-2 cursist die je in de harde praktijk zeer goed van pas kunnen komen.

Aan het einde van de cursusdag wordt het hele circuit benut voor het trainen van een gevorderde bochtentechniek. Waarbij je onderdelen als het aansnijden en insteken van bochten in de praktijk kunt toepassen

DuoHet is mogelijk om een Voortgezette Rij Opleiding met een duo-passagier te volgen. Indien u veelvuldig met een duo-passagier aan het verkeer deelneemt heeft u zeker gemerkt dat het rijden met een passagier anders is dan wanneer u alleen op de motor zit. Denk alleen bijvoorbeeld is aan het nemen van bochten of het remmen of zelfs een uitwijkmanoeuvre. Tijdens de cursus zal ook speciaal aandacht aan de duo worden gegeven. De duo-passagier kan aan bijna alle oefeningen deelnemen. De kosten voor de duo-passagier vindt u in onderstaande tabel.
kosten
 VRO-1  €  180,00  
 VRO-2  €  195,00  
 Annuleringsverzekering  €  12,50  
 Dagverzekering  €  47,50  
 Duo passagier  €  22,50  
Voor de dagverzekering bedraagt het eigen risico € 150.
Motoren mogen niet ouder zijn dan 10 jaar (huurmotor 5 jaar).
kortingen
 Clubkorting  €  24,00  
 KNMV leden  €  24,00  
De betalingen gaan direct via de KNMV. Je krijgt vanzelf een acceptgiro.
ProcedureJe kan je via onze website aanmelden voor de VRO-1 of VRO-2. Daarvoor hebben we deze keer een apart uitgebreid formulier gemaakt. Alleen volledig ingevulde formulieren worden geaccepteerd. Als je aanmelding door ons is geaccepteerd krijg je een bevestiging en komt je naam op de lijst op deze web pagina.

Op 28 maart 2003 sluit de inschrijving en sturen we de gegevens door naar de KNMV. Van de KNMV krijg je ook de uitnodiging, de rekening en en acceptgiro. Op dat moment heb je ook een persoonlijke overeenkomst met de KNMV afgesloten en zijn alle KNMV voorwaarden van toepassing. Deze zeggen bijvoorbeeld dat bij annuleren tot 4 weken voor aanvang van de cursus men € 20 verschuldigd is. Bij annuleren tussen 4 en 1 week voor aanvang van de cursus is men 50% van het cursusgeld verschuldigd. Bij annulering binnen 1 week voor aanvang van de cursus is geen restitutie mogelijk. Met een annulerings verzekering vind restitutie plaats minus het verzekeringsbedrag. Een geldige verklaring zoals van een arts is echter wel vereist. Voor zover wij hebben meegemaakt krijg je in geval van ziekte een aanbod om de cursus op een andere datum alsnog te volgen. De clubkorting blijft dan onverkort van kracht. Wil je de exacte tekst weten, stuur even een email naar info@ydcn.nl en we mailen ze toe.

aanmeldenzat 17 mei 2003 VRO-1:
zat 17 mei 2003 VRO-2:
zon 25 mei 2003 VRO-1:
deelnemers
codes:
= dagverzekering
= annuleringsverzekering
= met duo passagier

Deelnemers VRO-1 - zaterdag 17 mei 2003  
01. Yvonne Croes
02. Frank van Enckevort
03. Sander van Steijn
04. Dirk Witlam
05. Rinus van Dijke
06. Jaap van Egmond
07. Lars Rook
08. Petra van der Meer
09. Carla Blijenberg
10. Wiepko Mulder
11. Martin Helderman
12. Frans Semeins
13. Anneke Nieuwenhuis
14. Jan Venema
15. Hans Baars
16. Els Baars
17. Jan Willem Wemekamp
18. Erik de Groot
19. Rik Nooter
20. Vivian Langelaar
21. Rik de Lange
22. Henk Frederiksen
23. Gerdine Kouwer
24. Johan Roubos
25. Edwin Gijsen
26. Jos Heynsdijk
27. Bert Meijers
28. Rob Hoogendoorn
29. Auke Koesen
30. Henk van der Hoek
31. Chris Koopman
32. Eddy van der Meer

Deelnemers VRO-2 - zaterdag 17 mei 2003  
01. Willem Zilverschoon
02. Sipko Postma
03. Rob Pelle
04. Winfred van Veen
05. Romko Sikkema
06. Claudio Casti
07. Jo van Gaal
08. Ron Kooi
09. Willem Hermans
10. Roger Perelaer
11. Paul Prins
12. Jack de Bock
13. Joop de Jong
14. Ivo Heitman
15. Willem Kuster
16. Jochem Westerveld

Deelnemers VRO-1 - zondag 25 mei 2003  
01. Edwin Esman
02. Maarten van Setten van der Meer
03. Guus Dreu
04. Marius Schoeman
05. Marije Bruins Slot
06. Iris van der Zon
07. Dennis van der Zon
08. Henk van den Berg
09. Eric Evers
10. Quido Evers
11. Arjan Wind
12. Harry Leijssen
13. Marry van Strien
14. Vincent Marcolina
15. Brigitte Lingg
16. Dirk van Duijn
17. Fred Völker
18. Jan van Heijninge
19. André Huiskens
20. Peter Bakker
21. Menno Kok
22. Marcel Mommers
23. Jolanda Braster-de Hoop
24. Erik Gol
25. Jos van Til
 
reservelijst
Zaterdag 17 mei VRO-1

01. ---
02. ---
03. ---
Zondag 25 mei VRO-1

01. Dick Schipper
02. ---
03. ---
verslagStuur je verslag naar info@ydcn.nl

Last update 22-May-2003