Sleutelavond Motorcentrum Emmeloord

Click on picture to enlargeClick on picture to enlarge

datummaandagavond 18 maart 2002, van 19.00 tot 21.30 uur
lokatie
Motorcentrum Emmeloord
Montageweg 17
8304 BG EMMELOORD
tel. 0527 - 620222
bijzonderhedenDe eerste sleutelavond van 2002 wordt deze keer gehouden bijMotorcentrum Emmeloord(afgekort MCE) in Emmeloord. Roel Cornelissen, de eigenaar, en twee monteurs ontvangen ons vanaf 19.00 uur met koffie. Vanzelfsprekend is er gelegenheid om in de showroom rond te kijken. Na de koffie om 19.30 uur beginnen we met het programma dat ongeveer tot half tien duurt.

Wees niet bang, je hoeft deze avond niet zelf het gereedschap ter hand te nemen. Dat laten we liever over aan de deskundigen die de hele dag niets anders doen. De avond is zowel bedoeld voor personen die totaal niets van hun motor weten als personen die al de nodige sleutel ervaring hebben. Aan de hand van jouw vragen wordt er ingegaan op specifieke zaken van de motor. Geen enkele vraag is stom en niemand zal je uitlachen. We willen juist dat je wat meer kennis op doet van alle onderdelen van je motor.

Ook al besteed je al het onderhoud uit aan je dealer, er zijn toch een heleboel zaken die je zelf moet doen. Met een motor erbij laten we je dit allemaal zien. Bepaald onderhoud kan je met de juiste kennis en gereedschappen ook goed zelf doen en ook daar zal aandacht aan worden besteed.

De avond heeft geen vast programma maar wordt oa gestuurd door de vragen die uit het publiek komen en de mogelijkheden op die avond. Het is de bedoeling dat je vooraf vragen indient die dan op de avond zelf behandeld zullen worden. Om het je gemakkelijk te maken kan je deze vragen per email sturen naar sleutelavond@ydcn.nl. Aan de hand van deze vragen kan MCE zich ook beter voorbereiden.

Het maximum aantal deelnemers voor deze avond is 25 personen.

aanmelden
kostenYDCN leden : gratis
route naar MCE
vanuit het zuiden
- A6 Almere ri Lelystad / Emmeloord
- nabij Emmeloord afslag 14 Emmeloord
- eind afrit links onder snelweg door
- 2e rotonde rechtsaf (Randweg)
- voorbij tankstation rechtsaf (Transportweg)
- na 500 m MCE aan uw rechterhand
 
vanuit het oosten
- vanuit Zwolle de N50 ri Kampen/Emmeloord
- bij knp Emmeloord A6 ri Lelystad
- na 1500 m afslag 14 Emmeloord
- eind afrit rechtsaf
- 2e rotonde rechtsaf (Randweg)
- voorbij tankstation rechtsaf (Transportweg)
- na 500 m MCE aan uw rechterhand
 
vanuit het noorden
- vanaf Lemmer A6 ri Emmeloord
- niet de 1e afslag Emmeloord nemen
- bij knp Emmeloord A6 ri Lelystad
- na 1500 m afslag 14 Emmeloord
- eind afrit rechtsaf
- 2e rotonde rechtsaf (Randweg)
- voorbij tankstation rechtsaf (Transportweg)
- na 500 m MCE aan uw rechterhand
Click on picture to enlargeKlik op kaartje voor vergroting
Vul je eigen postcode in
deelnemersOnderstaande aanmeldingen op volgorde van aanmelding.
01. Rob van Loo
02. Dirk van der Gulik
03. Auke Koesen
04. Wiepko Mulder
05. Guus Dreu
06. Jochem Westerveld
07. Jan Klement
08. Erik Hogers
09. Rob Kattevilder
10. Marjon Bleeker
11. Gerard Wolters
12. Bert Fleer
13. Rik Nooter
14. Hans Post
15. Ruud de Graaf
16. Willem Bisschop
17. Mark Lijesen
18. Arjan Wind
19. Erik Boermans
20. Gijsbert van de Beek
21. Hans Borsboom
22. Ane Dijkstra
23. Jan van Heijninge
24. Jan Ellen
25. Yvonne Croes
 
 
 
Vertegenwoordigers van bestuur en/of Technische Commissie
01. Kim Kodde
02. Wim Hamer
03. Eugène van der Meer
04. Eddy van der Meer
05. Rick Noordanus
06. Ate Douma
verslagNou na zessen snel eten en er als een speer vandoor naar Emmeloord. Ik was daar een maand geleden ook al op de 18e maar ik stond voor een dichte deur. Een maandje te vroeg... Lekker suf dus. In mijn auto (tja geen echte bikkel dus) zat ik wat te mijmeren toen op de A6 een Diversion zwart met een slordige 160 km per uur voorbij kwam. Wat een stijl en soeplesse!! Kan ook niet anders met zo'n motor en buik spoiler. Tja dan ga je je toch wat ongemakkelijk voelen in je auto op weg naar de sleutelavond. Gelukkig waren er meer met de auto dus dat scheelde en gaf de brave burger weer moed. In de showroom stonden mooie motoren en gelukkig ook de Diversion was vertegenwoordigd. Even een lekker bakkie en slap ouwehoeren want dat maakt het zo gezellig. Maar toen aan de slag.

Twee motoren, een 600 en een 900 (verdraaid dat was die zwarte snelheidsduivel). Bij de 600 werd ingegaan op electrische problemen en de 900 calibreren van de carburateurs, inclusief het verwijderen van remmen en controleren van de blokken. Geen klusje met onderdelen van de Gamma. Tja het lijkt zo simpel allemaal als je een vakman aan het werk ziet. Voor mij allemaal veel te technisch. Maar het leuke was dat er zeer veel tijd werd genomen om allehande problemen en vragen te beantwoorden en uit te leggen en daar leer je zoveel van. Ik weet nu tenminste waar mijn benzine kraan zit. Het onderhoud en ook vering is aan bod geweest. Het een en ander aan schoonmaakmiddelen gekocht zodat de motor in tip top conditie blijft.

En als een wijzer geworden persoon weer aan de terugweg begonnen naar Utrecht met af en toe nog een blik in de achteruikijkspiegel. Zal "Het Zwarte Gevaar" nog langs brullen. Aldus geschiedde...

Guus Dreu, Zilveren Flits 900 - 2002

Last update 12-Apr-2002